Programe terapeutice

Un numar de tratamente au evoluat in deceniile de cand autismul a fost identificat pentru prima oara. Unele programe terapeutice se axeaza pe dezvoltarea aptitudinilor si pe inlocuirea comportamentelor disfunctionale cu unele mai potrivite. Altele se axeaza pe crearea unui mediu de invatare stimulant potrivit pe necesitatile unice ale copilului cu autism.

  Cercetatorii au inceput sa identifice factorii care fac anumite programe terapeutice mai eficiente in reducerea-sau conversia-limitelor impuse de autism. Programele terapeutice care se construiesc pe nevoile copilului, ofera un orar predictibil, invata cerintele ca o serie de pasi simpli, angajeaza activ atentia copilului in activitati bine structurate si furnizeaza intarirea regulata a comportamentului, par sa produca cele mai mari castiguri.
Implicarea parintilor este de asemenea un factor de succes in tratament.Parintii lucreaza cu educatorii si terapeutii pentru a identifica comportamentele care trebuie schimbate si aptitudinile care trebuie invatate.Recunoscand ca parintii sunt cei mai timpurii profesori ai copilului, mai multe programe incep sa invete parintii sa continue terapia acasa.
Cercetatorii incep sa sugereze ca mamele si tatii care sunt antrenati sa lucreze cu copilul lor pot fi la fel de eficienti ca si profesorii si terapeutii.